1)
Sahnemize şekilde gördüğümüz şekilde kuklalarımızı ekliyoruz.
Kukla çizimine tıklayıp dikdörtgen aracı ile bir tane kukla ekleyip 12 adet
kopyalıyoruz. Resimde ki gibi yerleştiriyoruz.
2)
Çizim aracını
kullanarak soru isminde bir kukla oluşturuyoruz. Bu kukla karakterden önce
hareket edip soruların yerlerini belli edecek. Bu durumda ana karakterin
gidebileceği 3 farklı soru bulunmakta. Rastgele sayı adında bir değişken
oluşturup operatörler menüsünde ki bloğu kullanarak 1-3 arasında değerler
almasını sağlıyoruz. Rastgele sayı değişkenine göre soru kuklası ve ardından
karakterimizin hareketini sağlıyoruz.
3)
Soru kuklalarının kodlarken öncelikle Monkey ana
karakterinin soru kuklasına değip değmediniğini kontrol ediyoruz. Kukla soruya değiyorsa
soruyu sorup cevabı bekliyoruz. Cevap doğru ise birinci bölümün bittiğini
haberini yolluyoruz. Bu haberi soru kuklası ile tekrar karşılayıp 2. aşamadaki kod
bloklarını yazıyoruz .Ancak dikkat etmemiz gereken nokta soru kuklasının 1. Aşamadaki
konumlardan farklı noktalara gitmesini sağlamak.(Kod bloklarını 12 soruyada kopyalıyoruz
ve bulunduğu seviyelere göre haber göndermelerini sağlıyoruz. )
4)
Monkey kuklasının boyutunu oyunu başında küçültüyoruz.
Sürekli soru kuklasını takip etmesini sağlıyoruz. Oyunun sonunda boyutunu
büyütüp resimde bulunan konuma gitmesini sağlıyoruz.
5)
Kapı kuklasını Google görseller üzerinde iki farklı
kılık ile birlikte kukla olarak ekliyoruz. Oyun ilk çalıştığından kapalı
şekilde gelmesi için görünüm menüsünden gerekli kod bloklarını kullanıyoruz.
Son aşamadan sonra kapının açık olduğu kılığa geçiyoruz. Oyunu sonunda ise
sahneden gizliyoruz.
6)
Oyunun bittiğini ifade eden yazının aktif olmasını b5
haberi geldiğinde görünür hale getiriyoruz. Oyun başladığında bu yazıyı gizli
hale getiriyoruz.
Yorumlar
Yorum Gönder