Ana içeriğe atla

Örnek Scratch 3 Projeleri - Scratch Bulmaca Oyunu



 Scratch Bulmaca Oyunu 

1)    Sahnemize şekilde gördüğümüz şekilde kuklalarımızı ekliyoruz. Kukla çizimine tıklayıp dikdörtgen aracı ile bir tane kukla ekleyip 12 adet kopyalıyoruz. Resimde ki gibi yerleştiriyoruz.



 
2)    Çizim aracını kullanarak soru isminde bir kukla oluşturuyoruz. Bu kukla karakterden önce hareket edip soruların yerlerini belli edecek. Bu durumda ana karakterin gidebileceği 3 farklı soru bulunmakta. Rastgele sayı adında bir değişken oluşturup operatörler menüsünde ki bloğu kullanarak 1-3 arasında değerler almasını sağlıyoruz. Rastgele sayı değişkenine göre soru kuklası ve ardından karakterimizin hareketini sağlıyoruz.



3)    Soru kuklalarının kodlarken öncelikle Monkey ana karakterinin soru kuklasına değip değmediniğini  kontrol ediyoruz. Kukla soruya değiyorsa soruyu sorup cevabı bekliyoruz. Cevap doğru ise birinci bölümün bittiğini haberini yolluyoruz. Bu haberi soru kuklası ile tekrar karşılayıp 2. aşamadaki kod bloklarını yazıyoruz .Ancak dikkat etmemiz gereken nokta soru kuklasının 1. Aşamadaki konumlardan farklı noktalara gitmesini sağlamak.(Kod bloklarını 12 soruyada kopyalıyoruz ve bulunduğu seviyelere göre haber göndermelerini sağlıyoruz. )



4)    Monkey kuklasının boyutunu oyunu başında küçültüyoruz. Sürekli soru kuklasını takip etmesini sağlıyoruz. Oyunun sonunda boyutunu büyütüp resimde bulunan konuma gitmesini sağlıyoruz.



5)    Kapı kuklasını Google görseller üzerinde iki farklı kılık ile birlikte kukla olarak ekliyoruz. Oyun ilk çalıştığından kapalı şekilde gelmesi için görünüm menüsünden gerekli kod bloklarını kullanıyoruz. Son aşamadan sonra kapının açık olduğu kılığa geçiyoruz. Oyunu sonunda ise sahneden gizliyoruz.





6)    Oyunun bittiğini ifade eden yazının aktif olmasını b5 haberi geldiğinde görünür hale getiriyoruz. Oyun başladığında bu yazıyı gizli hale getiriyoruz.

Ali Parlattı tarafından hazırlanmıştır.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...

Programlama ve Matematik İlişkisi

Programlama ve Matematik İlişkisi             Programlama yapabilmek için matematik gerekli midir? bu sorunun cevabı ne evet nede hayır. Bu durum toplumda programlama ve matematik arasında yanlış bir ilişki kurulmasına neden olmuştur. Matematik bilmeden programlama yapılamaz gibi veya tam tersi.             Galileo derki:” Matematik kabul edelim veya etmeyelim her yerde karşımıza çıkacaktır.”   bu cümleden de anlaşılacağı üzere matematik tüm evrende işler. Bu cümleden anladığımız gibi matematik her yerde işler. Günlük hayatımızdan örnek verecek olursak neredeyse tüm elektronik cihazlarda matematik bilimi kullanılmaktadır. Bu cihazların çalışma prensibi 0 ve 1 olduğu için matematik biliminden faydalanılır. Cep telefonumuza bir mesaj geldiğinden bile bu metnin 0 ve 1’lerden oluşan bir ASCII kodu vardır. Ancak sadece burada değil programlamaya başlamadan algoritma ku...

Örnek Scratch 3 Projelerei - Scratch 3 Trafik Işık Kontrol Oyunu

Scratch 3 Trafik Işık Kontrolü Oyunu İndir 1) Sahnemize şekilde ilk olarak dikdörtgen aracını kullanarak dört adet yeşil alan ekliyoruz. Ardından yol çizgilerinin ve yaya geçitlerinin tasarımını yapıyoruz. 2) Sahnemizde ki kuklaları Google görselleri indirip resimdeki gibi tasarlıyoruz. 3) Trafik kuklalarını için iki adet değişken oluşturuyoruz. Bu değişkenleri değerlerini 5 saniyede bir değiştirerek ışıkların belli zaman periyotlarında yanmasını sağladık. Burada önemli nokta market bölümünde bulunan trafik ışığını ekstra 5 saniye bekletiyoruz ki oyunun başında diğer ışık ile değerleri aynı olmasın. 4) Araba ve Otobüs kuklasının ışık değişkenlerine göre göre hareket etmesini sağlıyoruz. Resimde görünün otobüs kuklasından farklı olarak araba kuklasında eğer ise değilse blogunu da kontrol etmemiz gereken okul değişkeni olacaktır. 5) İnsan kuklasının hareketlerini de aynı şekilde trafik ışıklarından gelen değişken değerlerine göre yapıyoruz. Aşağı ve Yukarı gi...