Ana içeriğe atla

Örnek Scratch 3 Projeleri - Scratch Bulmaca Oyunu



 Scratch Bulmaca Oyunu 

1)    Sahnemize şekilde gördüğümüz şekilde kuklalarımızı ekliyoruz. Kukla çizimine tıklayıp dikdörtgen aracı ile bir tane kukla ekleyip 12 adet kopyalıyoruz. Resimde ki gibi yerleştiriyoruz.



 
2)    Çizim aracını kullanarak soru isminde bir kukla oluşturuyoruz. Bu kukla karakterden önce hareket edip soruların yerlerini belli edecek. Bu durumda ana karakterin gidebileceği 3 farklı soru bulunmakta. Rastgele sayı adında bir değişken oluşturup operatörler menüsünde ki bloğu kullanarak 1-3 arasında değerler almasını sağlıyoruz. Rastgele sayı değişkenine göre soru kuklası ve ardından karakterimizin hareketini sağlıyoruz.



3)    Soru kuklalarının kodlarken öncelikle Monkey ana karakterinin soru kuklasına değip değmediniğini  kontrol ediyoruz. Kukla soruya değiyorsa soruyu sorup cevabı bekliyoruz. Cevap doğru ise birinci bölümün bittiğini haberini yolluyoruz. Bu haberi soru kuklası ile tekrar karşılayıp 2. aşamadaki kod bloklarını yazıyoruz .Ancak dikkat etmemiz gereken nokta soru kuklasının 1. Aşamadaki konumlardan farklı noktalara gitmesini sağlamak.(Kod bloklarını 12 soruyada kopyalıyoruz ve bulunduğu seviyelere göre haber göndermelerini sağlıyoruz. )



4)    Monkey kuklasının boyutunu oyunu başında küçültüyoruz. Sürekli soru kuklasını takip etmesini sağlıyoruz. Oyunun sonunda boyutunu büyütüp resimde bulunan konuma gitmesini sağlıyoruz.



5)    Kapı kuklasını Google görseller üzerinde iki farklı kılık ile birlikte kukla olarak ekliyoruz. Oyun ilk çalıştığından kapalı şekilde gelmesi için görünüm menüsünden gerekli kod bloklarını kullanıyoruz. Son aşamadan sonra kapının açık olduğu kılığa geçiyoruz. Oyunu sonunda ise sahneden gizliyoruz.





6)    Oyunun bittiğini ifade eden yazının aktif olmasını b5 haberi geldiğinde görünür hale getiriyoruz. Oyun başladığında bu yazıyı gizli hale getiriyoruz.

Ali Parlattı tarafından hazırlanmıştır.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# Dinamik İki Nesnenin Çarpışmasını Kontrol Etme (C# Oyun Yapımı)

C# Çarpışma Kontrolü Yukarıda fotoğrafta görmüş olduğunuz fotoğraf hâla geliştirmekte olduğum Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için bir oyun projesi. Oyunu C# programlama dili ile geliştiriyorum. C# dili oyun geliştirmek için kullanılmaz genellikle.Oyun geliştirmek için genelde Unity, C++,C gibi diller kullanılır.C# dilinde geliştirmemin nedeni, üniversitede Programlama Dilleri dersi için geliştirilen bir proje olmasıdır. Bu oyunun kilit noktası yukarıdan düşen elmas ve bombaların aşağıda bulunan sandığa değip değmediğinin kontrolüdür.  Bu kontrolü aslında Unity'de kod yazmadan yapabilirsiniz.Ancak C# bir oyun geliştirme platformu olmadığı için bazı sorunlarla karşılaşıyoruz. Bu kontrolün yapılması bazı matematiksel işlemleri beraberinde getiriyor. Bu işlemler sonucunda oyunumuz aslında biraz yavaş çalışıyor. Oyunda elmaslar 5 puan değerinde, bombaları sandığa aldığımız zamanda ekrana Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi ile ilgili sorular geliyor.Soruyu doğru ce...

Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...