Ana içeriğe atla

Çocukların İnce Motor Gelişimlerinde Neler Yapıyoruz?

Çocukların İnce Motor Gelişimlerinde Neler Yapıyoruz? 
İnce motor becerileri elde ve parmakta bulunan küçük kasların koordineli bir şekilde çalışması, güç ve kontrol becerileri kazanması olarak tanımlanmaktadır. Bu beceriler kabaca öz bakım işleri diş fırçalama, çatal bıçak kullanma, giyinme gibi eylemler ile birlikte boyama, yazma, kesme ve yapıştırma gibi akademik becerilerin geliştirilmesi için gerekli olan becerilerin tamamını da kapsamaktadır. Peki biz çocuklarımızın bu ince motor becerilerini geliştirmek için neler yapabiliriz?

 3D Kalem
3d Kalem 2 boyutlu çizimleri 3 boyutlu hale getirmek için kullandığımız bir üründür.3d Kalem her yaş grubunda kullanılabilir. Bu ürün sayesinde çocuklar yaratıcılık ve tasarım becerilerini geliştirebilirler. Aynı zamanda bu ürünü kullanmak için kıskaç gibi kavrama hareketi yaparak parmak ve parmak kontrolü gelişir. Bu sayede çocukların ince motor becerilerinin gelişimine katkıda bulunur.
 
Ahşap Atölyesi
Ahşap Atölyesinde çocuklar anlatılan konuları görerek ve uygulayarak öğrendikleri için dersler daha kolay algılanmaktadır. Ahşap oyuncaklar zihinsel ve motor gelişimine en çok katkıda bulunan oyuncaklar kategorisindedir. El göz koordinasyonunu ve dikkati artırmakta birlikte el ile kavrama hareketleri fazlaca kullanılarak ince motor becerileri geliştirilmektedir.

Hama Boncukları
Hama boncukları renkli silindir şeklinde olan boncuklardır. Üç ayrı boyda üretilmektedir. Özellikle maxi boyları daha çok çocuklara hitap etmektedir. Çocuklar Hama Boncukları ile hayal gücünü kullanarak çeşitli nesneler tasarlayabilir. Aynı zamanda yapıştırma ve dizme gibi işlemlerde ince motor becerilerini geliştirebilirler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...

Programlama ve Matematik İlişkisi

Programlama ve Matematik İlişkisi             Programlama yapabilmek için matematik gerekli midir? bu sorunun cevabı ne evet nede hayır. Bu durum toplumda programlama ve matematik arasında yanlış bir ilişki kurulmasına neden olmuştur. Matematik bilmeden programlama yapılamaz gibi veya tam tersi.             Galileo derki:” Matematik kabul edelim veya etmeyelim her yerde karşımıza çıkacaktır.”   bu cümleden de anlaşılacağı üzere matematik tüm evrende işler. Bu cümleden anladığımız gibi matematik her yerde işler. Günlük hayatımızdan örnek verecek olursak neredeyse tüm elektronik cihazlarda matematik bilimi kullanılmaktadır. Bu cihazların çalışma prensibi 0 ve 1 olduğu için matematik biliminden faydalanılır. Cep telefonumuza bir mesaj geldiğinden bile bu metnin 0 ve 1’lerden oluşan bir ASCII kodu vardır. Ancak sadece burada değil programlamaya başlamadan algoritma ku...

Örnek Scratch 3 Projelerei - Scratch 3 Trafik Işık Kontrol Oyunu

Scratch 3 Trafik Işık Kontrolü Oyunu İndir 1) Sahnemize şekilde ilk olarak dikdörtgen aracını kullanarak dört adet yeşil alan ekliyoruz. Ardından yol çizgilerinin ve yaya geçitlerinin tasarımını yapıyoruz. 2) Sahnemizde ki kuklaları Google görselleri indirip resimdeki gibi tasarlıyoruz. 3) Trafik kuklalarını için iki adet değişken oluşturuyoruz. Bu değişkenleri değerlerini 5 saniyede bir değiştirerek ışıkların belli zaman periyotlarında yanmasını sağladık. Burada önemli nokta market bölümünde bulunan trafik ışığını ekstra 5 saniye bekletiyoruz ki oyunun başında diğer ışık ile değerleri aynı olmasın. 4) Araba ve Otobüs kuklasının ışık değişkenlerine göre göre hareket etmesini sağlıyoruz. Resimde görünün otobüs kuklasından farklı olarak araba kuklasında eğer ise değilse blogunu da kontrol etmemiz gereken okul değişkeni olacaktır. 5) İnsan kuklasının hareketlerini de aynı şekilde trafik ışıklarından gelen değişken değerlerine göre yapıyoruz. Aşağı ve Yukarı gi...