Ana içeriğe atla

Çocukların İnce Motor Gelişimlerinde Neler Yapıyoruz?

Çocukların İnce Motor Gelişimlerinde Neler Yapıyoruz? 
İnce motor becerileri elde ve parmakta bulunan küçük kasların koordineli bir şekilde çalışması, güç ve kontrol becerileri kazanması olarak tanımlanmaktadır. Bu beceriler kabaca öz bakım işleri diş fırçalama, çatal bıçak kullanma, giyinme gibi eylemler ile birlikte boyama, yazma, kesme ve yapıştırma gibi akademik becerilerin geliştirilmesi için gerekli olan becerilerin tamamını da kapsamaktadır. Peki biz çocuklarımızın bu ince motor becerilerini geliştirmek için neler yapabiliriz?

 3D Kalem
3d Kalem 2 boyutlu çizimleri 3 boyutlu hale getirmek için kullandığımız bir üründür.3d Kalem her yaş grubunda kullanılabilir. Bu ürün sayesinde çocuklar yaratıcılık ve tasarım becerilerini geliştirebilirler. Aynı zamanda bu ürünü kullanmak için kıskaç gibi kavrama hareketi yaparak parmak ve parmak kontrolü gelişir. Bu sayede çocukların ince motor becerilerinin gelişimine katkıda bulunur.
 
Ahşap Atölyesi
Ahşap Atölyesinde çocuklar anlatılan konuları görerek ve uygulayarak öğrendikleri için dersler daha kolay algılanmaktadır. Ahşap oyuncaklar zihinsel ve motor gelişimine en çok katkıda bulunan oyuncaklar kategorisindedir. El göz koordinasyonunu ve dikkati artırmakta birlikte el ile kavrama hareketleri fazlaca kullanılarak ince motor becerileri geliştirilmektedir.

Hama Boncukları
Hama boncukları renkli silindir şeklinde olan boncuklardır. Üç ayrı boyda üretilmektedir. Özellikle maxi boyları daha çok çocuklara hitap etmektedir. Çocuklar Hama Boncukları ile hayal gücünü kullanarak çeşitli nesneler tasarlayabilir. Aynı zamanda yapıştırma ve dizme gibi işlemlerde ince motor becerilerini geliştirebilirler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# Dinamik İki Nesnenin Çarpışmasını Kontrol Etme (C# Oyun Yapımı)

C# Çarpışma Kontrolü Yukarıda fotoğrafta görmüş olduğunuz fotoğraf hâla geliştirmekte olduğum Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için bir oyun projesi. Oyunu C# programlama dili ile geliştiriyorum. C# dili oyun geliştirmek için kullanılmaz genellikle.Oyun geliştirmek için genelde Unity, C++,C gibi diller kullanılır.C# dilinde geliştirmemin nedeni, üniversitede Programlama Dilleri dersi için geliştirilen bir proje olmasıdır. Bu oyunun kilit noktası yukarıdan düşen elmas ve bombaların aşağıda bulunan sandığa değip değmediğinin kontrolüdür.  Bu kontrolü aslında Unity'de kod yazmadan yapabilirsiniz.Ancak C# bir oyun geliştirme platformu olmadığı için bazı sorunlarla karşılaşıyoruz. Bu kontrolün yapılması bazı matematiksel işlemleri beraberinde getiriyor. Bu işlemler sonucunda oyunumuz aslında biraz yavaş çalışıyor. Oyunda elmaslar 5 puan değerinde, bombaları sandığa aldığımız zamanda ekrana Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi ile ilgili sorular geliyor.Soruyu doğru ce...

Örnek Scratch 3 Projeleri - Scratch Bulmaca Oyunu

 Scratch Bulmaca Oyunu     Oyunu İndir 1)     Sahnemize şekilde gördüğümüz şekilde kuklalarımızı ekliyoruz. Kukla çizimine tıklayıp dikdörtgen aracı ile bir tane kukla ekleyip 12 adet kopyalıyoruz. Resimde ki gibi yerleştiriyoruz.   2)     Çizim aracını kullanarak soru isminde bir kukla oluşturuyoruz. Bu kukla karakterden önce hareket edip soruların yerlerini belli edecek. Bu durumda ana karakterin gidebileceği 3 farklı soru bulunmakta. Rastgele sayı adında bir değişken oluşturup operatörler menüsünde ki bloğu kullanarak 1-3 arasında değerler almasını sağlıyoruz. Rastgele sayı değişkenine göre soru kuklası ve ardından karakterimizin hareketini sağlıyoruz. 3)     Soru kuklalarının kodlarken öncelikle Monkey ana karakterinin soru kuklasına değip değmediniğini   kontrol ediyoruz. Kukla soruya değiyorsa soruyu sorup cevabı bekliyoru...

Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...