Ana içeriğe atla

Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları

Merhaba.Ben Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni Ali PARLATTI. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde bugün ki konumuz Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları.Konuya başlarken Bilgisayarla Nasıl İletişim Kurabiliriz? konusuna değinmek istiyorum.


1.Bilgisayar ile Donanım Birimleri İle Nasıl İletişim Kurar?


    Biz insanlar birbirimizle haberleşmek ve iletişim kullanmak için dilimizi kullanırız.Gördüğümüz nesneleri, çevremizi sözcüklerle ifade ederiz.Peki bilgisayar içerisindeki donanım birimleri birbirleri ile nasıl iletişim kurar? Bilgisayar iletişim kurma işini 2' lik sayı sistemine göre yapar ikilik sayı sistemi 1 ve 0 dan oluşmaktadır. Bu rakamların her birine bit denir. Bir harf 8 bitten oluşur. Yani A harfinin bilgisayardaki karşılığı 10000101 gibi bir değerdir. Bu sekiz rakamın yan yana gelmesiyle Bayt kavramı oluşur.

    Bilgisayar İle İnsan Nasıl İletişim Kurar?


    Şu ana kadar öğrendiğimiz bilgi bizim Türkçe,İngilizce vb. dillerle iletişim kurduğumuz ve bilgisayarında 1 ve 0' lar ile iletişim kurduğu. Peki insanlar bilgisayarlar ile nasıl iletişim kurar. İletişim kurmaktan kastettiğimiz hayatımızı kolaylaştıracak işlemlerin bilgisayarlar tarafından yapılması.Örnek vermek gerekirse bütün öğrencilerin notlarını hesaplayan bir sistem düşünelim.Bu sistemin avantajı;

    Zaman tasarrufu
    İnsan gereksiniminin minimuma indirilmiş olması
    Hata yapma olasılığının az olması 

    şeklinde sıralanabilir. Hemen bu arada Programlama Dilleri diye bir kavram hayatımıza giriyor. Bu sayede kendimize bilgisayarla konuşmak için bir tercüman tutuyoruz aslında.Biz problemimizin çözümünü Programlama Dili'ne aktarıyoruz. Programlama dili de bizim yerimize söylediğimiz işlemleri bilgisayarın mantıksal işlem birimine (işlemci) aktarıyor. Böylece bilgisayarımız bize zor gelen,zaman alan, hata yapma olasılığı olan işlemleri hızlı bir şekilde yapar.Bu bir iş için yazılan yazılım olabilir veya bizi eğlendirebilecek bir oyun olabilir.

    Bu dersimizde bilgisayar ile nasıl iletişim kurarız konusunu işledik bir sonraki ders görüşmek üzere...

    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    C# Dinamik İki Nesnenin Çarpışmasını Kontrol Etme (C# Oyun Yapımı)

    C# Çarpışma Kontrolü Yukarıda fotoğrafta görmüş olduğunuz fotoğraf hâla geliştirmekte olduğum Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için bir oyun projesi. Oyunu C# programlama dili ile geliştiriyorum. C# dili oyun geliştirmek için kullanılmaz genellikle.Oyun geliştirmek için genelde Unity, C++,C gibi diller kullanılır.C# dilinde geliştirmemin nedeni, üniversitede Programlama Dilleri dersi için geliştirilen bir proje olmasıdır. Bu oyunun kilit noktası yukarıdan düşen elmas ve bombaların aşağıda bulunan sandığa değip değmediğinin kontrolüdür.  Bu kontrolü aslında Unity'de kod yazmadan yapabilirsiniz.Ancak C# bir oyun geliştirme platformu olmadığı için bazı sorunlarla karşılaşıyoruz. Bu kontrolün yapılması bazı matematiksel işlemleri beraberinde getiriyor. Bu işlemler sonucunda oyunumuz aslında biraz yavaş çalışıyor. Oyunda elmaslar 5 puan değerinde, bombaları sandığa aldığımız zamanda ekrana Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi ile ilgili sorular geliyor.Soruyu doğru ce...

    Örnek Scratch 3 Projeleri - Scratch Bulmaca Oyunu

     Scratch Bulmaca Oyunu     Oyunu İndir 1)     Sahnemize şekilde gördüğümüz şekilde kuklalarımızı ekliyoruz. Kukla çizimine tıklayıp dikdörtgen aracı ile bir tane kukla ekleyip 12 adet kopyalıyoruz. Resimde ki gibi yerleştiriyoruz.   2)     Çizim aracını kullanarak soru isminde bir kukla oluşturuyoruz. Bu kukla karakterden önce hareket edip soruların yerlerini belli edecek. Bu durumda ana karakterin gidebileceği 3 farklı soru bulunmakta. Rastgele sayı adında bir değişken oluşturup operatörler menüsünde ki bloğu kullanarak 1-3 arasında değerler almasını sağlıyoruz. Rastgele sayı değişkenine göre soru kuklası ve ardından karakterimizin hareketini sağlıyoruz. 3)     Soru kuklalarının kodlarken öncelikle Monkey ana karakterinin soru kuklasına değip değmediniğini   kontrol ediyoruz. Kukla soruya değiyorsa soruyu sorup cevabı bekliyoru...

    Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

    Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...