Ana içeriğe atla

Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları

Merhaba.Ben Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni Ali PARLATTI. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde bugün ki konumuz Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları.Konuya başlarken Bilgisayarla Nasıl İletişim Kurabiliriz? konusuna değinmek istiyorum.


1.Bilgisayar ile Donanım Birimleri İle Nasıl İletişim Kurar?


    Biz insanlar birbirimizle haberleşmek ve iletişim kullanmak için dilimizi kullanırız.Gördüğümüz nesneleri, çevremizi sözcüklerle ifade ederiz.Peki bilgisayar içerisindeki donanım birimleri birbirleri ile nasıl iletişim kurar? Bilgisayar iletişim kurma işini 2' lik sayı sistemine göre yapar ikilik sayı sistemi 1 ve 0 dan oluşmaktadır. Bu rakamların her birine bit denir. Bir harf 8 bitten oluşur. Yani A harfinin bilgisayardaki karşılığı 10000101 gibi bir değerdir. Bu sekiz rakamın yan yana gelmesiyle Bayt kavramı oluşur.

    Bilgisayar İle İnsan Nasıl İletişim Kurar?


    Şu ana kadar öğrendiğimiz bilgi bizim Türkçe,İngilizce vb. dillerle iletişim kurduğumuz ve bilgisayarında 1 ve 0' lar ile iletişim kurduğu. Peki insanlar bilgisayarlar ile nasıl iletişim kurar. İletişim kurmaktan kastettiğimiz hayatımızı kolaylaştıracak işlemlerin bilgisayarlar tarafından yapılması.Örnek vermek gerekirse bütün öğrencilerin notlarını hesaplayan bir sistem düşünelim.Bu sistemin avantajı;

    Zaman tasarrufu
    İnsan gereksiniminin minimuma indirilmiş olması
    Hata yapma olasılığının az olması 

    şeklinde sıralanabilir. Hemen bu arada Programlama Dilleri diye bir kavram hayatımıza giriyor. Bu sayede kendimize bilgisayarla konuşmak için bir tercüman tutuyoruz aslında.Biz problemimizin çözümünü Programlama Dili'ne aktarıyoruz. Programlama dili de bizim yerimize söylediğimiz işlemleri bilgisayarın mantıksal işlem birimine (işlemci) aktarıyor. Böylece bilgisayarımız bize zor gelen,zaman alan, hata yapma olasılığı olan işlemleri hızlı bir şekilde yapar.Bu bir iş için yazılan yazılım olabilir veya bizi eğlendirebilecek bir oyun olabilir.

    Bu dersimizde bilgisayar ile nasıl iletişim kurarız konusunu işledik bir sonraki ders görüşmek üzere...

    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

    Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...

    Programlama ve Matematik İlişkisi

    Programlama ve Matematik İlişkisi             Programlama yapabilmek için matematik gerekli midir? bu sorunun cevabı ne evet nede hayır. Bu durum toplumda programlama ve matematik arasında yanlış bir ilişki kurulmasına neden olmuştur. Matematik bilmeden programlama yapılamaz gibi veya tam tersi.             Galileo derki:” Matematik kabul edelim veya etmeyelim her yerde karşımıza çıkacaktır.”   bu cümleden de anlaşılacağı üzere matematik tüm evrende işler. Bu cümleden anladığımız gibi matematik her yerde işler. Günlük hayatımızdan örnek verecek olursak neredeyse tüm elektronik cihazlarda matematik bilimi kullanılmaktadır. Bu cihazların çalışma prensibi 0 ve 1 olduğu için matematik biliminden faydalanılır. Cep telefonumuza bir mesaj geldiğinden bile bu metnin 0 ve 1’lerden oluşan bir ASCII kodu vardır. Ancak sadece burada değil programlamaya başlamadan algoritma ku...

    Örnek Scratch 3 Projelerei - Scratch 3 Trafik Işık Kontrol Oyunu

    Scratch 3 Trafik Işık Kontrolü Oyunu İndir 1) Sahnemize şekilde ilk olarak dikdörtgen aracını kullanarak dört adet yeşil alan ekliyoruz. Ardından yol çizgilerinin ve yaya geçitlerinin tasarımını yapıyoruz. 2) Sahnemizde ki kuklaları Google görselleri indirip resimdeki gibi tasarlıyoruz. 3) Trafik kuklalarını için iki adet değişken oluşturuyoruz. Bu değişkenleri değerlerini 5 saniyede bir değiştirerek ışıkların belli zaman periyotlarında yanmasını sağladık. Burada önemli nokta market bölümünde bulunan trafik ışığını ekstra 5 saniye bekletiyoruz ki oyunun başında diğer ışık ile değerleri aynı olmasın. 4) Araba ve Otobüs kuklasının ışık değişkenlerine göre göre hareket etmesini sağlıyoruz. Resimde görünün otobüs kuklasından farklı olarak araba kuklasında eğer ise değilse blogunu da kontrol etmemiz gereken okul değişkeni olacaktır. 5) İnsan kuklasının hareketlerini de aynı şekilde trafik ışıklarından gelen değişken değerlerine göre yapıyoruz. Aşağı ve Yukarı gi...