Nesne Yönelimli Programlama
Nesne Yönelimli Programlama 1960 'lı yılların sonuna doğru ortaya çıkan bir programlama yaklaşımıdır. Programlama da bir bunalım sonucu ortaya çıkmıştır ve bu alanda çığır açmıştır. Nesne Tabanlı Programlamanın en büyük avantajı oluşturduğumuz nesneye tekrar ihtiyacımız olduğunda bu nesnenin bazı özellilerini değiştirip tekrar kullanabilmemiz.
Örnek olarak yukarıda gördüğümüz araba, mavi renkte, çalışma,park etmek,fren yapma gibi özellikleri var.Ancak bazı durumlarda arabanın kırmızı olması gerekir, mesela ücreti(price) ülkeden ülkeye değişir.İşte bu gibi durumlarda önceden kırmızı araba için ayrı bir program mavi araba için ayrı bir program, ücreti 55.000TL olan araç için ayrı bir program yazmamız gerekiyordu.
Tam da bu noktada yardımımıza Nesne Yönelimli Programlama yardımımıza koşuyor. Bu yöntem sayesinde aracımızın ortak özelliklerini yazıyoruz,ancak fabrikanın boya atma kısmına vermiyoruz.Daha sonra bizi mavi araba mı? lazım oldu arabayı maviye boyuyoruz. Arabayı Amerikaya satacaksak ücretini Dolar üzerinden hesaplıyoruz.Almanya'ya satacağımız zamanda Euro üzerinden hesaplıyoruz.
Günümüzde en yaygın Nesne Yönelimli Programlama Dillerinden bazıları:
Nesne Yönelimli Programlama Özellikleri yazımızda görüşmek üzere...
Yorumlar
Yorum Gönder