Ana içeriğe atla

Erken Yaşta Programlama Eğitiminin Faydaları


Erken Yaşta Programlama Eğitimi


            Dijital çağda dünyaya gelen çocuklarımızın dijital makinelerin çalışma mantığını öğrenmeleri  de kaçınılmaz bir gerçektir. Yazı yazmak nasıl fikirlerimizi ve düşüncelerimizi organize ediyorsa programlama da bunlarla birlikte mantıksal yönümüzü de geliştirir.
            Erken yaşta bu programlama becerisi çocuklara katıldığında olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, problem çözebilme, sistematik düşünme gibi becerileri de onlara vermiş oluruz.  Bu sayede aslında çocuklara sadece bilgisayar, yazılım alanlarında değil hayatın tüm alanlarında gerekli olabilecek mantıksal düşünme ve problem çözme yeteneğini katmış oluyoruz. Çocuklarımız bu sayede Endüstri 5.0 gelecek teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olabilecekler.
            Erken  yaşta programlama eğitiminin avantajlarını toparlayacak olursak ;
1.      Bilişsel gelişimi destekler:
Programlama çocukların anlaması zor olan soyut kavramların somutlaştığı bir ortam sunar. Ayrıca çocuklar ne düşüneceklerini değil de nasıl düşüneceklerini öğrenir.

2.      STEM alanına hakim çocuklar yetiştirir:
Programlama çocuklarımızın geleceğe yön veren kişiler olmasını kolaylaştırır. Erken yaşta öğrenilen programlama bilgisi, öğrenmeyenlere kıyasla çocuklarımızı daha donanımlı bireyler haline getirir.

3.      Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir:
Kod yazmak yeni bir dil yada bir çalgı öğrenmek gibi yaratıcı düşünme becerilerinin gelişmesiyle ilgilidir. Erken yaşta kodlama öğrenenler hayata daha çözüm odaklı bakabilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örnek Scratch Projeleri - Scratch 3 Mayın Tarlası Oyunu

Scratch Mayın Tarlası Oyunu UYGULAMASI   Oyunu İndir    1)     Sahnemizi dekor kütüphanesinden aşağıdaki görseli seçiyoruz. 2)     Sahnemize Google Görsellerden 3 adet bomba kuklasını ekliyoruz . Ardından patlama kılığını kostümler bölümünden ekliyoruz. Oyun başladığında bomba kılığında ve rastgele konumlarda olmalarını sağlıyoruz. Bombala Giga kuklasına değdiğinde ise oyunun bittiğini ifade eden haberi yolluyoruz. 3)     Giga kuklasını oyunun başında tam sahne ortasında konumlanmasını sağlıyoruz. Bombaya dokunduğunda ise gelen oyun bitti haberini alınca kaybettin tekrar dene mesajı veriyoruz. Eğer anahtar kuklasına değiyorsa kazandı tebrikler mesajı veriyoruz. Giga kuklasının anahtara değmediği durumda ise kuklanın hangi yöne gitmesi gerektiğini soruyoruz. Aldığımız cevaba göre kuklanın yönünü değiştiriyoruz. Ardından kuklanın kaç a...

Programlama ve Matematik İlişkisi

Programlama ve Matematik İlişkisi             Programlama yapabilmek için matematik gerekli midir? bu sorunun cevabı ne evet nede hayır. Bu durum toplumda programlama ve matematik arasında yanlış bir ilişki kurulmasına neden olmuştur. Matematik bilmeden programlama yapılamaz gibi veya tam tersi.             Galileo derki:” Matematik kabul edelim veya etmeyelim her yerde karşımıza çıkacaktır.”   bu cümleden de anlaşılacağı üzere matematik tüm evrende işler. Bu cümleden anladığımız gibi matematik her yerde işler. Günlük hayatımızdan örnek verecek olursak neredeyse tüm elektronik cihazlarda matematik bilimi kullanılmaktadır. Bu cihazların çalışma prensibi 0 ve 1 olduğu için matematik biliminden faydalanılır. Cep telefonumuza bir mesaj geldiğinden bile bu metnin 0 ve 1’lerden oluşan bir ASCII kodu vardır. Ancak sadece burada değil programlamaya başlamadan algoritma ku...

Örnek Scratch 3 Projelerei - Scratch 3 Trafik Işık Kontrol Oyunu

Scratch 3 Trafik Işık Kontrolü Oyunu İndir 1) Sahnemize şekilde ilk olarak dikdörtgen aracını kullanarak dört adet yeşil alan ekliyoruz. Ardından yol çizgilerinin ve yaya geçitlerinin tasarımını yapıyoruz. 2) Sahnemizde ki kuklaları Google görselleri indirip resimdeki gibi tasarlıyoruz. 3) Trafik kuklalarını için iki adet değişken oluşturuyoruz. Bu değişkenleri değerlerini 5 saniyede bir değiştirerek ışıkların belli zaman periyotlarında yanmasını sağladık. Burada önemli nokta market bölümünde bulunan trafik ışığını ekstra 5 saniye bekletiyoruz ki oyunun başında diğer ışık ile değerleri aynı olmasın. 4) Araba ve Otobüs kuklasının ışık değişkenlerine göre göre hareket etmesini sağlıyoruz. Resimde görünün otobüs kuklasından farklı olarak araba kuklasında eğer ise değilse blogunu da kontrol etmemiz gereken okul değişkeni olacaktır. 5) İnsan kuklasının hareketlerini de aynı şekilde trafik ışıklarından gelen değişken değerlerine göre yapıyoruz. Aşağı ve Yukarı gi...